zpět

Osobnost týdne: Matěj Weinert, firma DIGIpromo s.r.o.

„Budoucnost je v digitalizaci a už si to pomalu uvědomuje opravdu každý.", říká Matěj Weinert, jednatel společnosti DIGIpromo s.r.o. působící v oblasti poskytování originálních digitálních zařízení. Jako první v Evropě pronajímají video LED obrazovky velikosti běžných papírových ROLL-UP a další unikátní digitální dotykové kiosky či panely použitelné na všechny události a kampaně. Jejich LED obrazovky potkáváte v obchodech, firmách a na dalších nespočet zajímavých místech, kde se široce používá k reklamě, k propagaci produktů a zajímavostí, navigaci nebo k prezentaci informací.

Pro své klienty navrhují ideální řešení, připravují grafický obsah, dováží zařízení na místa událostí, instalují a pak i vzdáleně ovládají. Full servis je v DIGIpromo samozřejmostí a přistupují ke všem individuálně.

Jaké to bylo vstoupit na trh s reklamou v době, kdy vypukla pandemie covidu-19? Jednatel Matěj Weinert vzpomíná na začátky svého podnikání, kdy význam slova „vydržet" vnášel do byznysu absolutně nový rozměr. Jaký je jeho osobní názor na přijetí eura a proč ho názory našich politiků přivádí do rozpaků?

Jaké byly vaše začátky v podnikání a co byste v dnešní době doporučili těm, kteří si chtějí také splnit své podnikatelské sny?

Společnost DIGIpromo přišla na trh s reklamou a rentálovou službou v roce 2019, bohužel těsně před vypuknutím pandemie covid-19. Veškeré investice do vývoje, výroby a marketingu byly nejisté, protože se obory s kulturními událostmi zastavily. V tu chvíli nikdo nevěděl, jestli má venkovní reklama ještě vůbec šanci a nevěděli jsme, jestli celý projekt neukončit ve značné ztrátě. Vydrželi jsme. I za cenu, že jsme za tu dobu přišli o konkurenční výhodu, jsme rádi, že jsme to nevzdali a teď můžeme uspokojit veškeré naše poptávky.

Každý začátek je těžký a především nejistý. Nicméně základní poučka při startu je „vydržet“. Stát si za svém a pokud člověk věří v to co dělá, dříve nebo později se výsledky dostaví.

Dělá vaše firma nějaké kroky proto, aby rok 2023 zvládla bez dopadů recese?

Jediné, co můžeme dělat, je přizpůsobovat ceny pronájmu a prodeje. Snažíme se vyjít vstříc všem klientům, tak aby obdrželi přijatelnou cenu s perfektní službou. Bez ohledu na recesi.

Jak pracujete s mladými lidmi, kteří začínají svou kariéru ve vaší firmě? Přeci jen, generace dnešních mladých 20+ let je velmi specifická.

Naše společnost je tvořena především mladými lidmi. Vyhledáváme studenty a nadšence, které baví nejmodernější digitální technologie. Naštěstí, i když je tato generace mladých specifická, digitální technologie nikdy neomrzí a má své příznivce napříč věkem.

Jaký je váš osobní názor na přijetí eura? Měla by ho ČR přijmout?

Z pohledu společnosti obchodující na evropským trhu to jistě potřebné je, věřím že na kurzových rozdílech ztrácí nemalé finanční prostředky. Nepřál bych si ale, aby se lobby těchto firem odrazila na politické scéně v naší zemi, podle kterých se pak bude euro přijímat plošně pro všechny.

Z pohledu naší společnosti euro přijmout nepotřebujeme, obchodujeme v dolarech. Naši evropští klienti jsou minoritní, takže nám konverze měny nevadí.

Jak se díváte na oblast Green dealu v kontextu světové dění, ČR a vaší společnosti?

Green deal, tak jak je momentálně podporován, bude mít pravděpodobně velký negativní ekonomický dopad na všechny občany i společnosti v EU. Jsem pro zlepšení životního prostředí a podporu zdravé planety, ale dá se to řešit i jinak, lépe. Každá společnost by se měla zamyslet, jak šetřit přírodu. Například naše společnost nabízí výměnu papírových reklamních produktů za ty digitální.

Kde spatřujete největší výhody českých firem? V čem za zbytkem světa pokulháváme a co je naopak naší rozdílovou kvalitou?

I když jsou české firmy zatížené velkou byrokracií, jsme velmi produktivní, kreativní a především výborní obchodníci. Dodáváme kvalitní produkty i služby a celý svět by se od nás mohl učit. Bohužel jsou u nás i jedinci, kteří nepřejí úspěch druhým, a tak spíše než aby sami tvořili, ničí a zbytečně hází klacky pod nohy druhým.

Jaká země je pro vás nejdůležitějším obchodním partnerem a jaké máte nyní v hledáčku pro expanzi?

Náš nejdůležitější obchodní partner je Čína. Máme zde partnerskou výrobnu našich zařízení, které vyrábíme na míru pro naše zákazníky. Proto jsme v rozpacích z názorů našich a západních politiků, kteří si neuvědomují podstatu potřeby produktů z této země.

Co vás v poslední době ve vašem podnikání pozitivně překvapilo?

Překvapila mě exponenciálně se zvyšující poptávka po našich zařízení. Jsme velmi rádi, že společnosti digitalizují a využívají digitálních nosičů pro vlastní prezentaci a reklamu. Budoucnost je v digitalizaci a už si to pomalu uvědomuje opravdu každý.

Když potřebujete dobít „baterky“, najít novou inspiraci nebo se jen zrelaxovat a pobavit, jaký je váš recept?

Ideální je, stanovit si přesnou pracovní dobu, tak aby každý den zbyl čas i na odpočinek. Sám s tím bojuji, ale když už nějaký čas mám, věnuji ho rodině, přátelům a koníčkům. Nejlepší je pak pravidelná dovolená s nejbližšími, kde člověk nabere nejvíce sil a zbude čas i na inspiraci.