zpět

Osobnost týdne: Andrea Faflíková, The LEGO Group

Každý z nás si jistě v dětství, nebo i v dospělosti, hrál s kostkami LEGO. Díky pestrosti a zábavě, které hra LEGO nabízí, se z firmy z dánského Billundu stal doslova fenomén. V dnešní době firma rozšířila svůj sortiment, a nabízí nejen stavebnice pro děti, ale i pro dospělé. Jednoduše řečeno, každý si vybere a každý může rozvíjet svou kreativitu právě s těmito stavebnicemi.

Proto nás velice těší, že naší osobností týdne je právě paní Andrea Faflíková, která pracuje od roku 2014 ve společnosti LEGO jako PR, Communications and Events Director v oblasti pro Rusko, střední a východní Evropu, Blízký východ a Afriku.

Paní ředitelce jsme položili několik otázek, protože nás zajímá, jaké budou další plány pro rozvoj tak významné a velké firmy, která je na trhu již od roku 1932.

Andrea Faflíková, Director, PR, Communications and Events, REEMEA, The LEGO Group

LEGO Group byla založena v dánském Billundu v roce 1932 Ole Kirkem Kristiansenem. Její název je odvozen od dvou dánských slov LEgGOdt, která znamenají „hraj dobře“. Dnes LEGO Group zůstává rodinnou společností se sídlem v Billundu. Její produkty se však nyní prodávají ve více než 130 zemích světa. Osobně působím v regionálním týmu, který má na starosti region REEMEA – Rusko, Střední a východní Evropa, Blízký východ a Afrika, se sídlem v Praze.

Posláním LEGO Group je inspirovat a rozvíjet stavitele zítřka prostřednictvím síly hry. LEGO System in Play, jehož základem jsou LEGO® kostky, umožňuje dětem i dospělým fanouškům stavět a přestavovat vše, co si dokážou představit.

Jakým způsobem se vaše firma vypořádává s růstem cen a jak aktuální inflace ovlivňuje váš business?

Za poslední dva roky jsme zaznamenali výrazný nárůst nákladů spojených se surovinami, přepravou a obecným provozem. Stejně jako mnoho dalších společností jsme tímto mimořádným zvýšením cen prakticky ve všech oblastech ovlivněni. Bedlivě tento vývoj monitorujeme a snažíme se s touto situací co nejlépe vypořádat.

Co vás v poslední době ve vašem podnikání pozitivně překvapilo?

Těší nás kontinuální zájem o hru se stavebnicemi LEGO a to jak u dětí tak u dospělých. Děti zůstávají přirozeně středem naší pozornosti, ale nezapomínáme ani na dospělé.

V posledních letech jsou to právě dospělí, kteří aktivně hledají způsoby, jak si osvěžit mysl. Hra se stává stále oblíbenější technikou pro pocit uvolnění a seberealizaci. Z výzkumu LEGO Play Well report víme, že dospělí udávají čtyři klíčové výhody hry pro dospělé – 86 procent dotázaných dospělých říká, že hra je zdrojem zábavy, 79 procent oceňuje rozvoj mozkové kapacity, 78 procent si užívá kreativitu spojenou s hrou a 66 procent uvádí, že se díky hře cítí mladší. Koncepce stavebnic pro dospělé se točí kolem zájmů jako jsou architektura, filmy, hudba, umění, květiny a další. Věříme, že na jejich základě si u nás každý vybere stavebnice, kterou si oblíbí.

Hra s kostkami spojuje děti a dospělé, protože jim pomáhá otevřít se, stimuluje jejich kreativitu a vytváří společné zážitky. Je to skvělá aktivita pro celé rodiny, ty tak tráví kvalitní čas dohromady.

Kostky LEGO jsou prostě pro všechny!

Jaké máte vize a plány pro rozvoj vaší společnosti?

Naším primárním cílem je i nadále inspirovat a rozvíjet stavitele zítřka – tedy děti – prostřednictvím naší hry. Právě díky hře nacházejí děti svou cestu. Namísto toho, aby si zapisovali rigidní fakta a čísla, zdokonalují způsoby myšlení, tvoření, spolupráce a testování nápadů. Všechny dovednosti, které budou potřebovat, aby se jim po celý život dařilo. Hra odemyká základní dovednosti, my tomu říkáme učení hrou a chceme jejím prostřednictvím oslovit co nejvíce dětí i dospělých.

Máte nějaký vzkaz ostatním podnikatelům v ČR? (motto)

Nezapomínejte si hrát!

Máte ve firmě/práci nějaký rituál?

Myslím, že za určitý rituál se může považovat oslavy narozenin či pracovní výročí. Dobré pracovní prostřední s vysokou míru důvěry a porozumění je v LEGO Group velice důležité. Společnost se snaží dělat maximum, aby motivace a spokojenost zaměstnanců byla na vysoké úrovni. To každý rok zjišťuje pomocí dotazníku zvaného People pulse. Jeho výsledky jsou poté interně diskutovány se všemi zaměstnanci v rámci jednotlivých týmů.