zpět

Gucci představuje milánský týden módy v metaversu

25.9.2023

Gucci otřásl milánským týdnem módy tím, že svou přehlídku uvedl v metaversu a umožnil tak módním nadšencům z celého světa, aby se k němu připojili.

Italský módní gigant Gucci vstoupil během milánského týdne módy velkolepě do metaversa a předvedl svou nejnovější kolekci "Ancora". Přehlídka v režii nového kreativního ředitele Sabata de Sarno se odehrála jak ve fyzické podobě, tak na třech virtuálních platformách: Zepeto, Roblox a QQ.

Přehlídka, která se měla původně konat poblíž proslulé milánské Accademie di Brera, musela být kvůli nepříznivému počasí přesunuta do interiéru. Tato změna místa konání však nijak neoslabila ducha virtuální přehlídky Gucci, která nabídla jedinečnou kombinaci vysoké módy a digitálních inovací, přístupnou celosvětovému publiku bez jakýchkoli omezení počasí.

Zážitek z Robloxu

Uživatelé Robloxu měli k dispozici pohlcující zážitek, který rekonstruoval fyzické místo přehlídky ve čtvrti Brera. Virtuální prostor Gucci v rámci Robloxu obsahoval tři poutavé minihry, díky nimž mohli návštěvníci vyhrát exkluzivní odměny z limitované edice. Kromě toho měli uživatelé možnost zakoupit pro své avatary předměty z fyzické přehlídky ve virtuálním obchodě Gucci, čímž se zážitek z metaversa ještě více rozproudil.

Živé vysílání na Zepeto

Společnost Zepeto oživila přehlídku živým přenosem módní události Gucci. Při pohledu do jedinečného prostoru Gucci Ancora měli uživatelé pocit, že jsou součástí dění v Miláně. Nejenže mohli sledovat přehlídku v reálném čase, ale měli také možnost nakupovat módní předměty z fyzické přehlídky, aby vylepšili styl svých virtuálních avatarů.

Projekce QQ

Pro oddané příznivce značky Gucci na čínské sociální platformě QQ byla uspořádána speciální projekce. Díky tomu se komunita Gucci na QQ mohla stát součástí akce a ponořit se do světa vysoké módy, a to vše z pohodlí svých obrazovek.

Není žádným překvapením, že Gucci přijímá metaverse a zkoumá možnosti, které nabízí. Luxusní značka je v digitálním prostoru stále aktivnější a pouští se do kryptoměn a NFT. Od roku 2021 Gucci spolupracuje s hrou Roblox a představuje digitální verze svých ikonických produktů, jako je například kabelka Dionysus. Tyto digitální doplňky začínaly na 6 dolarech, ale jejich hodnota rychle rostla a někdy dokonce překonala cenu jejich reálných protějšků.

Jako krok směrem k přijetí kryptoměn společnost Gucci v květnu 2022 oznámila, že bude přijímat platby v kryptoměnách ve vybraných prodejnách v USA, přičemž plánuje rozšířit tuto službu do všech svých 111 prodejen v USA a Kanadě. A v březnu 2023 navázala společnost Gucci spolupráci se společností Yuga Labs, tvůrci hry Bored Ape Yacht Club (BAYC), po spuštění metaverza Gucci Vault na populární herní platformě Sandbox.