zpět

Osobnost týdne: Vladimír David, cestovní kancelář Exclusive Tours

„Luxusní cestování je pro naše klienty, stejně jako pro nás, vášeň“, říká Vladimír David, jednatel společnosti Exclusive Tours s.r.o. Cestovní kancelář Exclusive Tours umožňuje klientům zažít planetu Zemi z pohledu nejvyšší úrovně cestovatelských služeb a vychutnat si ty nejúchvatnější zážitky, které si zapamatujete navždy.

„Jsme zdrojem inspirace, protože i cesta kolem světa začíná myšlenkou. Jsme průvodcem, se kterým budete doma v Africe i za polárním kruhem. Jsme rádcem, který vás zná, podanou rukou, kdykoli je potřeba, a především předvídavým partnerem, díky kterému cestujete hladce a bezpečně." Tento text na webu Exclusive Tours vás ujistí, že jste při výběru luxusní dovolené na správné adrese.

Která země je pro ně nejdůležitějším obchodním partnerem a jaké kroky dělá firma proto, aby rok 2023 zvládla bez dopadů recese? Vladimír David, naše Osobnost týdne odpovídá na otázky, které se týkají současného podnikatelského světa.

Na vašich stránkách klienta přivítáte slovy: „Jsme travel designéři. Designujeme VIP dovolené na míru.“ Jak takové designování dovolené vypadá a kdo je vaším klientem?

Exclusive Tours je cestovní kancelář zaměřená na klienty, kteří se chtějí vydat za horizont běžných cest a dovolených. Klienti Exclusive Tours vyhledávají luxusní resorty, hotely, pláže, služby a rádi přivítají i výjimečné, neobvyklé nebo obtížně dostupné zážitky. Očekávají špičkové služby, maximální míru individuální zákaznické péče a nezapomenutelné chvilky od začátku do konce. Luxusní cestování je pro naše klienty, stejně jako pro nás, vášeň.

Umožňujeme poznávat svět v celé jeho barevnosti a své největší rozmanitosti, a to bez zbytečných obav a rizik. Pro každého klienta najdeme přesnou podobu jeho cesty či dovolené tak, aby naplňovala touhy a možnosti, které klient v konkrétním čase má.

Pro klienta, jeho rodinu a přátele, se Exclusive Tours stává dlouhodobým partnerem, který vždy vymyslí, naplánuje a zajistí zajímavé a exkluzivní zážitky, které jsou v danou chvíli na planetě Zemi dostupné, nebo na které má klient aktuálně chuť.

Luxus je u nás standard.

Dělá vaše firma nějaké kroky proto, aby rok 2023 zvládla bez dopadů recese?

Celosvětově prošlo cestování velkou proměnou, a to na všech úrovních. Rok 2023 je jen dalším rokem v řadě, kdy celý trh reaguje jinak, než bylo běžné před rokem 2020. Cestovní kanceláře, které se zaměřují na luxusní segment nabízejí zejména naprosto individuální přístup s vysokou mírou garancí zájezdu a všech služeb. Současně je velmi důležité, aby klient cestoval absolutně bez starostí. Výše uvedeného dosahujeme hlavně dvěma způsoby – prvním je špičkový a profesionální tým, který destinace osobně zná, umí poskytnout prvotřídní servis, umí se v nutných případech zastupovat a odborně doplňovat – může to znít překvapivě, ale v luxusním segmentu je v ČR jen málo podobných cestovních kanceláří. Druhým způsobem je budování dlouhodobých vztahů s prověřenými partnery po celém světě. Proto je pro nás velmi náročné cokoliv měnit v řádu dnů či týdnů. Například otevřít novou destinaci pro nás znamená velmi dlouhý horizont a mnoho komunikace a setkání s novým partnerem, nelze to udělat ze dne na den. V luxusním segmentu proto nejlépe funguje dlouhodobá stabilita firmy, její spolehlivost a neotřesitelnost a v tomto ohledu jsme zaručeným partnerem všech našich klientů již od roku 2007.

Jak pracujete s mladými lidmi, kteří začínají svou kariéru ve vaší firmě? Přeci jen, generace dnešních mladých 20+ let je velmi specifická.

Specifická je i naše práce a zejména pak výhody v podobě služebních cest. Pro mladé lidi, kteří mají rádi cestování v luxusním segmentu a chtějí se podívat na místa, kam většině lidí není umožněn přístup, jsme velmi atraktivní zaměstnavatel. Vstupní školení je ale dlouhé, protože pochopit potřeby našich klientů a samotný produkt je náročné. Proto u nás zácvik nové kolegyně či nového kolegy trvá řadu měsíců.

Jaký je váš osobní názor na přijetí eura? Měla by ho ČR přijmout?

Ptáte se člověka, který vede firmu, jejíž prakticky 100 % plateb směřuje do zahraničí. Takže odpověď se v tomto případě sama nabízí.

Jak se díváte na oblast Green dealu v kontextu světového dění, ČR a vaší společnosti?

Pokud mluvíme skutečně o politické dohodě označované jako Green deal, tak k tomu nejsem jistě kompetentní, jakkoliv se odborně vyjadřovat – nejsem ekolog, energetik ani prognostik. Osobně vnímám z médií jistou nejasnost této dohody. Rád bych tedy, aby pro nás, laickou veřejnost, zazněly informace jasně a srozumitelně. Možná i v širším kontextu. Ptáte-li se spíše na udržitelnost v cestovním ruchu, tak to je velké téma a mnoho resortů již podniká výrazné změny směrem k udržitelnosti své existence a rozvoje. Velkou otázkou pro budoucnost je stále doprava a ta letecká zvlášť.

Kde spatřujete největší výhody českých firem? V čem za zbytkem světa pokulháváme a co je naopak naší rozdílovou kvalitou?

České firmy mají obrovský potenciál v inovacích díky našemu způsobu kritického myšlení, to platí dlouhodobě. Bohužel také platí, že celý podnikatelský sektor je stále stahován spíše k zastaralejším oborům a překonaným technologiím. Nelze přece plánovat v roce 2023 například železnici s maximální rychlostí souprav 200 km/h, když ve světě dlouhodobě fungují tratě s rychlostmi přes 300 nebo dokonce 400 km/h. To nedává žádný smysl.

Jaká země je pro vás nejdůležitějším obchodním partnerem a jaké máte nyní v hledáčku pro expanzi?

Máme dvě strany. Z jedné strany máme klienty, většinou z ČR a SR, ale současně i z Velké Británie, takže tam cítíme příležitost. Ještě před více než rokem jsme se připravovali na expanzi na Ukrajinu, cítili jsme tam velký potenciál. Bohužel věci dopadly tak, jak dopadly. Z druhé strany máme dodavatele, tam jsou aktuálně klíčové všechny ostrovní země a Evropa. Rádi bychom ale posílili i vzdálenější destinace, jako třeba Jižní Ameriku nebo Indii. Umíme tam naplánovat skvělé a bezpečné cesty s plným servisem, tak věříme, že i tato výjimečná místa postupně získají popularitu. Tento trend ostatně vidíme v zahraničí.

Co vás v poslední době ve vašem podnikání pozitivně překvapilo?

Není to jen poslední dobou, ale dlouhodobě mě překvapují naši klienti, kteří jsou naprosto výjimeční a vždy je velmi povzbuzující se s nimi setkat osobně na nějaké zajímavé akci, které pro ně připravujeme.

Když potřebujete dobít „baterky“, najít novou inspiraci nebo se jen zrelaxovat a pobavit, jaký je váš recept?

Je o mně známo, že jsem vášnivým mořeplavcem, takže odpověď je v tomto případě snadná – napnout plachty a vyrazit na volné moře.