zpět

Osobnost týdne: Petr Veselý, Domácí pivotéka, s.r.o.

Domácí pivotéka, s.r.o. se přímo zaměřuje na prodej piva a na produkty s ním spojené. Jedná se o firmu, která je na trhu poměrně krátkou dobu, kdy ji spoluzaložil v době covidu Petr Veselý. Zároveň se jedná o partnerský podnik pro mnoho pivovarů, které zde mohou prodat své výrobky a lépe se zviditelnit. Domácí pivotéka, s.r.o. má sídlo v Uherském Hradišti a funguje v podobě e-shopu i kamenné prodejny.

Petr Veselý nám odpověděl na naše otázky a popsal, zda má jeho podnikání nějaká úskalí a poradil začínajícím podnikatelům, kteří si chtějí začít plnit své podnikatelské sny.

Domácí-pivotéka.cz se soustředí na poctivá česká piva malých a středních pivovarů a minipivovarů. Jsme na trhu třetím rokem. Za tuto krátkou dobu již nabízíme pivo z cca 45 pivovarů a neustále se rozšiřujeme. Zasíláme pivo v Česku i na Slovensku a rozjíždíme Německo. Češi jsou, jak známo, národ pivařů, takže o dárkové a degustační sady piv je zájem. 

Jaké byly vaše začátky v podnikání a co byste v dnešní době doporučili těm, kteří si chtějí také splnit své podnikatelské sny?

Začátky Domácí pivotéky byly spjaty s pandemií COVID-19. Pivaři se stáhli ze zavřených restaurací do garáží a my jim tam vozili pivo. Některé garáže a různá skrytá hnízda pivařů stála opravdu zato. Každá doba má svoje plusy i mínusy, takže těm, kteří si chtějí splnit své podnikatelské sny můžu říct pouze to, aby nečekali, až bude líp a pustili se do práce. Podnikání jsou neustálé výzvy.

Jak na vás dopadá inflace, se kterou se Česká republika momentálně potýká?

Inflace samozřejmě není nic příjemného, nárůst cen zboží i služeb pociťujeme všichni, na druhou stranu nepředpokládám, že by kvůli tomu Češi přestali pít pivo. Inflace je jenom další z mnoha výzev a je na nás, jak se dokážeme přizpůsobit.

Vztahy s obchodními partnery jsou pro byznys klíčové. Každá firma má svůj způsob, jak se je snaží udržet a podpořit. Jak k této věci přistupuje vaše firma?

České pivo a pivovarnictví má dlouholetou tradici a patří mezi nejznámější piva ve světě. Jsme celosvětově na prvním místě v pití piva a to se odráží i na našich obchodních partnerech. Kvalitních malých a středních pivovarů je u nás dostatek. Někteří již z různých důvodů zanikli, jiní začínají, navzájem se snažíme podporovat. Věříme v kvalitu českého piva.

Vzhledem k dlouhodobé nízké nezaměstnanosti v ČR se firmy neustále potýkají s nedostatkem kvalitních lidí. Trh práce je vyčerpaný, co děláte, abyste získali kvalitní nové kolegy, a udrželi spolehlivé stávající zaměstnance?

Spolehlivých lidí je napříč všemi obory málo. To, že něčemu rozumím, mám vysokoškolský titul nebo praxi ještě neznamená, že jsem spolehlivý. Jak si spolehlivé lidi udržet? Podle mě je to dát jim podíl na zisku. Jasná, smysluplná pravidla, kolik si vydělají, když se nám bude dařit. Potom má pro ně smysl pracovat a ne jen chodit do práce. Řekl bych, že my jsme v Domácí pivotéce všichni srdcaři, práce nás baví a víme, že když budeme prodávat, budeme se mít dobře všichni.

Kde spatřujete největší výhody českých firem? V čem za zbytkem světa pokulháváme a co je naopak naší rozdílovou kvalitou?

Oproti tzv. europivům, které nám podstrkují nadnárodní koncerny a které nenabídnou žádný chuťový zážitek, je to jednoznačně kvalita piva poctivých, řemeslných pivovarů.

Když potřebujete dobít „baterky“, najít novou inspiraci nebo se jen zrelaxovat a pobavit, jaký je váš recept?

Dám si pivo.

Co by každý člověk měl podle vás alespoň jednou za život udělat? Popřípadě, doporučil byste nějakou čtenářům nějakou knihu?

Protože se bavíme o podnikání, tak z knih bych všem, kteří chtějí podnikat, určitě doporučil klasiku – Bohatý táta, chudý táta od Roberta Kiyosakiho.